لابیا پلاستی یا عمل جراحی زیبایی واژن چیست؟
نوشته شده توسط : محدثه

 

زیبایی یکی از امیال غریزی انسان‌هاست که بسیاری از افراد با هدف رفع این غریزه و پیداکردن احساس بهتری نسبت به خود، اقدام به انجام عمل‌های زیبایی می‌کنند. در همین خصوص، بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که ظاهر واژن آنها مایه ناراحتی یا خجالت است. اما امروزه چندین روش جراحی زیبایی وجود دارد که می‌تواند اعتمادبه‌نفس و راحتی جسمی خانم‌ها را در این منطقه بهبود بخشد. عمل زیبایی لابیاپلاستی یکی از عمل‌های رایج در ناحیه واژن است که در این مقاله به بررسی جزئی آن پرداخته و سؤالاتی که پیرامون آن شکل ‌گرفته را پاسخ می‌دهیم تا به تصمیم‌گیری شما برای انجام این عمل کمک کنیم.

 
 

لابیاپلاستی که به‌عنوان یکی از عمل‌های زیباسازی و جوان‌سازی واژن شناخته می‌شود، به معنای اصلاح فرم و برش بخشی از لب‌های درونی واژن (لابیامینور) و یا لب‌های بیرونی واژن (لابیاماژور) است. اما لابیاپلاستی به‌طور معمول روی بخش لابیامینور واژن که نزدیک‌ترین چین‌ها به کلیتوریس است، انجام می‌شود تا ظاهری مناسب‌تر روی واژن ایجاد کند. هدف از این روش کاهش اندازه‌ لابیامینور به صورتی است تا در زیر قسمت لابیاماژور آویزان نشوند. لابیاپلاستی ممکن است به‌منظور رفع عدم تقارن لابیاها نیز انجام گیرد.

چرا عمل لابیاپلاستی؟

عوامل زیادی مانند زایمان، پیری، فعالیت جنسی و ژنتیک، باعث بزرگ شدن اندازه لابیاها در واژن خانم‌ها می‌شود. اما دلایلی که باعث می‌شود به عمل جراحی لابیاپلاستی روی بیاورند این است که در ورزش‌کردن، موارد بهداشتی، فعالیت جنسی و سایر فعالیت‌های بدنی مشکل دارند، دچار عفونت‌ های واژینال هستند و یا از عدم تقارن و ظاهر لابیاهای خود ناراضی هستند.

همچنین در این میان، برخی از خانم‌ها به سمت عمل‌های زیبایی دیگر واژن نیز کشیده می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به تزریق فیلر یا چربی به ناحیه‌ لابیاماژور اشاره کرد. این عمل باعث برجسته و خوش‌فرم نشان‌دادن واژن و لابیاماژور می‌شود.

ارتباط لابیاپلاستی با بارداری و زایمان طبیعی

عمل زایمان طبیعی تنها رویداد مربوط به بارداری نیست که می‌تواند در اندازه و ظاهر لابیاها تأثیر بگذارد. بلکه در طی مراحل آخر بارداری نیز بدن زنان مملو از هورمون‌هایی می‌شود که می‌توانند باعث رشد قابل‌توجه لابیا شوند. این مسئله حتی درمورد زنانی که قسمت زیادی از لابیامینور خود را با عمل جراحی لابیاپلاستی بریده‌اند نیز صادق است. به همین دلیل، بسیاری از زنانی که در گذشته لابیاپلاستی انجام داده‌اند، تمایل به انجام مجدد این عمل پس از هرگونه حاملگی و زایمان طبیعی را دارند.

خوشبختانه درصورت لزوم، تا زمانی که بافت‌های مناسب برای تصفیه و سلامت خوب واژن باقی بماند، جراحی مجدد این ناحیه امکان‌پذیر خواهد بود. در این حالت، می‌توان یک متد جراحی بعد از بارداری را برای انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی انجام داد تا فقط بافت‌های اضافی که توسط هجوم طبیعی هورمون‌ها ایجاد شده است، بریده شوند.

لابیاپلاستی، قبل یا بعد از بارداری

انتخاب زمان انجام لابیاپلاستی درنهایت به خود بیمار بستگی دارد. اما اغلب توصیه می‌شود که زنان برای انجام عمل لابیاپلاستی تا بعد از زایمان و بارداری خود صبر کنند تا مجبور به انجام مجدد این عمل نشوند. با این اوصاف، بسیاری از زنان جوان مایل به انجام هرچه سریع‌تر جراحی لابیاپلاستی هستند تا احساس اعتمادبه‌نفس و راحتی بیشتری پیدا کنند، حتی اگر سال‌ها از بارداری و زایمان فاصله داشته باشند.

 





:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: